Wednesday, June 3

retrospection


şimdilerde starbucks misali her köşe başında düzenlenen 80s partilerine benim de katılmışlığım vardır. üniversitede okurken if'te yapılmış ilk 80ler partisine bizzat yukarda görüldüğü şekilde gidip eğlencenin dibine vurduğumuzu hatırlıyorum. sonrasında her güzel şey gibi onun da boku çıktı ve önce her hafta bir 80ler partisi düzenlenmeye başladı, sonra da 80ler müziğiyle 90lar müziğini ayırt edemeyen djler rezil olmasın diye '80s & 90s' diye bir concept oluştu ve olay saçmasapan bir hal aldı. zaten en çok merak ettiğim şeylerden biri 2000ler diye parti yapılırsa bundan bir 10 sene falan sonra, ne tip müzik çalacaklar? benim kafamdaki 3 seçenek (underground, hip hop ve indie rock) katiyen birbirlerine uymadığından geleceğin djleri için endişe duyuyor bünyem.

80ler bittiğinde henüz 7 yaşında olduğumdan konuya vakıf değilim, maksimumda odamın duvarına zenci michael jackson posteri asmışlığım var. bir de hiç unutmam ablamın duvarında, asıldığında yatakta aynı hizada yatıyormuşsunuz hissi veren bir tom cruise posteri vardı ki o nasıl bir fantazidir şimdi nasıl cosmo girl falan keremcem gibi angut 'romantik prens'lerin o tip posterlerini bastırmaz anlayamıyorum. neyse, 80lere vakıf değilsem de "90larda çocuk olmak" konulu forward maillerinde bahsi geçen çoğu şeyi hatırlayacak durumdayım. şimdi konuya burdan girip "biz sokakta misket oynardık, bu bebeler playstation bebesi oldu, social contact sıfıra indi" falan gibi sosyolojik çıkarsamalar yapmak niyetinde değilim; zira bence 80-85 arası doğan insanlar herşeyi az çok ucundan kıyısından yakalamayı başarmış şanslı bir gruptur. misket de oynadık bilgisayar da hesabı. beni düşündüren bizdeki bu "ben 90ların çocuğuyum, sen milenyum çocuğusun, o orospu çocuğu" tadındaki serzenişler 60ların gençleriyle 70lerin gençleri arasında da yaşandı mı? "biz kırlarda çayırlarda asit kafası yaşardık siz anca disko topu altında dansedin, sizin o disko topundan çıkan görüntüler bizde kafada sabit duruyordu" falan gibi muhabbetler döndü mü? amerikalılar aslında uzaya gitmedi onlar hep film seti miydi?

10 comments:

cız-bız-liz said...

ehuaha allah kahretsin ya teker teker afişe edesim var!

miracsaral said...

Bu tür gerçek fotoğraflar koyulan postların "metin" kısmı genelde okunmuyormuş ama ben okudum. Ve evet, "eskiden içtiğimiz su bile daha tatlıydı" geyiği çok saçma salak bir şey. Bir kere düz mantığa göre aslında geçmiş diye bir şey yoktur, daha doğrusu geçmiş, zaman denilen 'platform' sürekli ilerlediği için sürekli hareket halindedir ve daha tam olarak bitmemiştir.Yani söylemek istediğim onların eskiden dediği şeyin içinde sadece eski güzel anılar değil her şey var.

Ayrıca fotoğrafın çekildiği mekanı tam anlayamadım; ev diyebilirim hatta muhtemelen balkon kapısının önüdür de yerdeki taşların tasarımı falan çok tuhaf. Güneş gözlüklü arkadaşınızın gözlüğü süpermiş. Bir de o şimşek figürünü eğer o insan kömürle falan kendisi yaptıysa tebrik etmek lazım.

Saçmalamışım.

voodoo girl said...

apaçi gibi tıklamış bak fotoya hemen kızları görünce :))

mekan bir evin antresi, figür de bluzde kendiliğinden var.

Unknown said...

ya peki şimdi 80 ler güzel 90 lar
hadi 2000 leri de atlattık
2020 yılında ne diicez 10 lu yıllar mı 2010 lu yıllar mı?
beni düşündüren tek şey bu

Sinan Kolat said...

nesi apaçi canım ben de merak ettim, hatta hangisi voodoo onu da merak ettim ama afişe etme kendini
80ler partisine gitmişliğimiz vardır ama o partilere 80lerdeki gibi giyinip gidildiğini ilk defa görüyorum :)

Anonymous said...

bayıldım kıyafetlerinize:)

Svetlin said...

geçen sene partisi by umut sarıkaya :m

TakeBackTheCity said...

bir de murphysde r&b night oluyordu perşembeleri millet basket forması giyer karılar da şapka fln garip gurup danslar ederdi.amk ben boyle shift-del lik bir ortam gormedim :)

AbSurDMaN said...

Şapkalı hanımapla pek 80'ler gibi durmamış, sanki Biff'in eline Gray's Sports Almanac geçmiş de zamanda kırılma olmuş ve alternatif 80'ler oluşmuş, kıyafet de o dönemi anlatıyor gibi, alternatif. Diğer bağyanları ise tebrik ederim gayet 80'ler :)

graSS said...

http://blog.mustafanurdogdu.com/?p=68

retro party mi? buyrun.